Jóllehet az online interakciók során kialakul egy kép az emberekről, ám személyesen is találkoznunk kell, hogy megtudjuk, ki is ő valójában…
Green Greenwald
1999 végén mintegy százmillió ember internetezett, 2019 végére pedig már több mint 3 milliárd. Ez a rendkívül gyors terjedés meghaladott minden 10-15 évvel ezelőtti várakozást. Ebben a pillanatban nagyjából a Föld lakóinak hatoda internetezik.
Belegondoltál már, hogy most egy-két év alatt több információt dolgozunk fel a mindennapi életünkben, mint száz éve egy ember egy átlagos élet alatt összesen. Elképesztő…
De mi olyan jó az információban, miért akar mindenki a birtokában lenni! Nos, az információ vonz. Üldöz az érzés, hogy lemaradok valamiről a percről percre változó és fejlődő világban, Facebookon követem azokat, akik vagy munka, vagy érdeklődés szinten követendőek. RSS-ben figyelem azokat a blogokat, amelyek bővíthetik a látásmódomat, adhatnak új ötleteket vagy motivációt. Naponta többször ellátogatok egy-egy hírportálra, hogy naprakész legyek az engem körülvevő világ dolgaival kapcsolatban.
Ezért aztán teljesen megállja az a teóriám a helyét, hogy ma tulajdonképpen mindenki egy kicsit COLOMBO. Hiszen nyomoz, kutat, kérdez, információt gyűjt és kitalálja a sokszor a valóságtól nagyon távol álló megoldást. Felkészül belőled, utánad néz, adatokat gyűjt… sőt, néha csak ez alapján választ ki lehetséges üzleti partnerének is… és ahhoz, hogy mindent… MINDENT IS megtudj, a mai világban – valljuk be – nincsen nehéz dolgod.
Ha egy másik vállalkozás vezetője üzletelni akar veled, akkor még az első személyes találkozó előtt mindent tudni szeretne a cégedről, hogy tudja kivel is áll szemben. Elsőként utánanéz a vállalkozásodnak az Optenben ( Céginfo, Cégtár), megnézi a tulajdoni viszonyokat, képbe lesz a felszámolt cégeiddel és a kudarcba fulladt vállalkozásaiddal, a bevételed nagyságával, az adózási szokásaiddal és a sikereiddel egyaránt.
Az Opten alapján a tárgyalópartnered fejében kialakul egy kép a vállalkozásodról, amin a magán vagy üzleti profilod még javíthat, de éppen ronthat is. Facebook kereső segítségével elsőként megnézi a vállalkozásod követőtáborát, a bejegyzéseid minőségét és mennyiségét.
Aztán jön a feketeleves…
Miután kivesézte a vállalkozásodról fellelhető információkat, és egyre határozottabb elképzelés alakul ki róla, összefüggéseket, majd véleményt állít fel, jön a tulajdonos vagy a tulajdonosok átvilágítása. Folytatja a kutatást a facebook és az Instagram oldaladon. És ennél a pontnál egy picit el kell gondolkozni… Lehet, hogy azt a hétvégi asztalon táncolós videót – bár akkor és abban a pillanatban jó ötletnek tűnt -, jobb lett volna, ha nem teszed ki az oldaladra…. de már késő…
Fontos, hogy az imént leírt kutatómunka fél óránál nem vesz több időt igénybe! Tehát, még 0 személyes kapcsolatod volt a leendő üzlettársaddal, de Neki mégis pontos elképzelése van Rólad és a vállalkozásodról.
Mondhatod, hogy ez nem így van… de ez egy teljesen normális vállalkozói menetrend, én (és minden általam ismert cégvezető is) mindig megnézem, hogy kihez megyek tárgyalni és igyekszem a lehető legtöbb információt magamba szippantani, mind a vállalkozásról, mind a tárgyaló partneremről. „Az információ hatalom”, és én szeretek ennek a hatalomnak a birtokában lenni.
Fontos itt megjegyeznem, hogy nem lehet élesen szétválasztani az üzleti és a magán profilodat, hiszen a vállalkozás is Te vagy, téged tükröz és minősít.
Sajnos, vagy nem sajnos, de azt kell, hogy mondjam, a vállalkozó a magánéletben is vállalkozó. Vagy ha a másik oldalról nézzük, a vállalkozásban is magánember. Az emberi értékek a vállalkozásban is tükröződnek. Ha az üzleti és a magánprofilod túl szélsőséges, az senkire sem vet jó fényt! Azt is megmondom, hogy miért:
Két szó:
Kognitív disszonancia
Ami egy olyan belső feszültség, amely akkor lép fel, amikor az agyban egyidejűleg két egymással összeegyeztethetetlen tartalom jelenik meg, amit például egy – eddigi tapasztalatunknak ellentmondó – új információ vált ki. Vagyis az agyunkban kialakul egyfajta konfliktusos állapot, amelyet átélünk, miután olyan információt látunk, amely korábbi véleményünkkel, érzelmeinkkel és értékeinkkel ellentmondásban áll, de az agynak valamelyik vélemény mellé le kell tennie a voksát…
Márpedig, ha meglátják az asztalon táncolós képedet, elég komoly ellentmondások fognak keletkezni a tárgyalópartnered fejében! Jegyezd meg, a két profil üzenete nem térhet el egymástól!
Mit szeretnél elérni az üzleti profiloddal?
#határozd meg a céljaidat
# határozd meg kiknek kommunikálsz
#legyen stílusod
#a kevesebb több
Mit szeretnél elérni a magán profiloddal?
A magánprofilod mindent elárul rólad, ezért figyelj oda:
- Milyen fotót teszel fel magadról
- Mivel kapcsolatban alkotsz véleményt
- HELYESÍRÁS
- Kerüld a politikát!
15 éve foglalkozom marketinggel és kb. 6 éve fotózással, ez a két dolog nagyon jól kiegészíti egymást, részben ennek is köszönhető, hogy sem a céges, sem pedig a magán profilomra ne tegyek ki olyan tartalmat, amiből a későbbiek folyamán problémám lehet.
Már szinte hallom a kifogásokat:
– De én nem vagyok fotós, hogyan csináljak jó képeket!
Nos megnyugtatlak, nem kell fotósnak vagy grafikusnak lenned ahhoz, hogy ezt jól csináld, egyszerűen józanul és némi szépérzékkel nézd meg az elkészített képeket és tedd odébb azt a műanyag palackot, igazítsd meg az ingét és ha 15 centimétert jobbra lépsz, akkor még az a villanyoszlop sem fog kiállni a fejéből, az alapok hidd el, hogy csak ennyin múlnak…
Nálam az egész fotózási őrület azzal kezdődött, hogy megirigyeltem a tökéletesség látszatát keltő glamour fotókat, és én is azt szerettem volna ilyeneket készíteni! De rá kellett jönnöm, hogy nem elég, ha meglátom a pillanatot, azt át is kell tudnom adni.
Minden a kivitelezésen múlik, ahogy a vállalkozásodban is megköveteled a minőségi munkát, ugyanezt a minőséget mutasd meg a magánoldaladon is!
Hogyan készíts jó fotókat magadról, és a környezetedről?
Számtalanszor hallottam már, hogy „ne fotózz, mert rólam nem lehet jó képet készíteni”… „nekem nem jó a fényképarcom”. Ugyan már… jó fotót készíteni bárkiről lehet, csak fontos, hogy ne játszd túl a szerepedet.
Emlékeztek a Big Brother showra… a Blikkre… én azt gondolom minden ezzel kezdődött.
Az emberek kezdtek teljesen rákattanni a kukkolásra és ennek köszönhetően ezek a reality showk nézettségi rekordokat döntöttek! Lényegében nézz végig egy esti tévéműsort, mindegyik csatornán az éppen aktuális celebek életébe, párkapcsolatába láthatsz bele. Vagy nézzük meg, melyek a legkeresettebb magazinok? Van néhány gazdasági, de ami vezeti az eladási listát, azok bizony a pletykalapok…
De ugyanerre az esetre jó példa a werk fotó is, ami sok esetben jobb eredményt tud elérni, mint a késztermék, hiszen a werk az más… attól egy kicsit közelebb érzi magát az ember az adott projekthez…
És ugye a közös mindebben a KUKKOLÁS!
Ne feledd, a titok a részletekben rejlik, mit látsz meg, és azt hogyan kommunikálod! Az emberek imádnak kukkolni és belelátni mások életébe! Engedd be őket, de tudd, hol van a határ!
APPLIKA TANÁCSAI:
6 + 1 érv a sikeres megjelenéshez
- Ne másold a másikat
- Ne akarj másnak tűnni, mint ami vagy
- Saját véleményt írj
- Ne beszélj róla, csak csináld!
- A kevesebb több
- Könnyű álmodni róla, de sokkal nehezebb megvalósítani azt.
+ 1 Szeresd a családodat, dolgozz rohadt keményen, élj szenvedéllyel… ♥